söndag 28 mars 2010

Svettigt värre

Ujuj.. INTENSIV vecka utan tvekan. Team Picasso har ju varit grymt flitiga och repat i princip varje dag. Trots träningsvärk i nacken av alla sassy moves så har det varit så otroligt kul. Dock har jag känt all week long att jag varit väldans nervös inför helgens framträdande. Det har känts i hela kroppen att pressen har ökat. Vi gjorde bra ifrån oss första gången så självklart förväntar sig folk att man höjer ribban.

Hela fredag förmiddag var vi i studion och spelade in bajsdomdom-låten och vår lilla älskade Proud Mary. Gick igenom lite kostym och körde staging. Så himla skönt att få vara första kören där, blir flera timmars ledig tid då på hotellet. Grymt skönt! Jag och min roomie Carin körde på deeptalk a la spöken. Var sen middag med hela kära kören och sen ett par öl i baren. Mycket trevligt, det tackar vi för!

Lördagen blev dock sjukt intensiv. Av någon anledning var vår inspelning sen gårdagen borta så det var bara att tagga till 8.30 på morgonen för att åter spela in Proud Mary. Men, om man säger såhär.. Det var så jäkla värt det för det blev en himla bra inspelning. Var sedan väldigt mycket väntan hela dagen. Men blev iaf genomgång med kameror för vårt nummer och sen ett genrep med alla körer. Det gick skit, jag tappade bort alla steg i princip så kan inte påstå att min nerver blev bättre. Dock kom ju min kära klas och hans mami för att heja på kvällen, plus hela underbara hejaklacken med rosa cowboyhattar, så adrenalinet pumpade! Vår underbara Marie hade ett litet pepp-talk också.. Herregud vilken människokännare hon är. Underbar!

Så, själva framträdandet blev helt otroligt. Kändes som jag hade en månads energi på scenen under våra 1,42 min. Otrolig känsla!! I slutet av programmet var det ju dock dags för en kör att åka ut.. Jag trodde aldrig jag skulle reagera såsom jag gjorde, men jag var så jäkla nervös. Sen blev det ju inte bättre att man var kvar bland de 3 lagen i slutet, innan vi fick reda på att vi faktiskt gick vidare.. SÅ SKÖNT!! Det var ju ingen inbördes ordning, så vi kan ju ha varit i toppen.. Men det var hemskt i vilket fall. Kommer bli jobbiga slut numera i körslaget. Rösta rösta rösta, rösta upp hela er månadslön om det krävs haha. Vi vill så gärna vara kvar och visa hur jäkla kul vi har!

Men jag känner med Team Gyllenhammar. Fy fan vilket sjukt dåligt slut. Mänskliga faktorn är ju dock verklig och kan hända. Men det blev väldans blandade känslor ändå, önskar alla körer kunde vara kvar. Wellwell, var bara att skaka av det och dricka vår rosa skumpa i bussen hem med underbara gänget!

Söndagen blev skön och lugn med att titta på repris av gårdagen, träning och pizzabak med klas. Nu laddar jag batterierna för att ge järnet i helgen igen!


Puss


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar