tisdag 27 april 2010

Tack.

Det finns så många människor jag vill säga tack till. Jag kommer inte på långa vägar komma ihåg alla. Men nånstans måste jag ändå börja.

För det första vill jag bara tacka hela min underbara kör. Vad skulle jag vara utan er? Jag förstår inte hur man kan tycka så mycket om er efter bara 7 veckor haha.. Det är helt galet. Ni har stärkt mitt självförtroende och gett mig 20 nya vänner för livet. Tack.

Sedan vill jag tacka min älskade pojkvän. Vi har sett varandra på morgonen i ca 5 min, och sen på natten när du redan har lagt dig. I snart 2 månader har vi inte hunnit umgåtts. Du har lagat mat, tvättat, skjutsat mig och bara varit helt underbar. Jag älskar dig.

Vidare måste jag tacka min underbara familj och släkt. Mina föräldrar är helt galna med röstningen och jag vill knappt tänka på hur mycket pengar som lagts ner på Team Picasso.. Jag vill även tacka er, och resten av min fantastiska familj, för allt stöd ni ger med peppande ord och komplimanger. Skulle aldrig fixa direktsändning, och livet för övrigt, utan er. Mamma, tack för att du hämtat, tvättat och allt vad du gjort för mig.. Stunderna i stallet med dig är värdefulla som bara den.

Jag vill även tacka alla mina vänner utanför kören. Vi har knappt sett varandra på 2 månader, och jag har inte fått en enda sur kommentar eller liknande. Ni har peppat mig och stillat mitt dåliga samvete. Många av er har även tagit er till studion för att heja på mig och Team Picasso på lördagar, tack tack tack. Ni vet hur mycket jag tycker om er. Och efter 1 maj är jag er igen ;)

Tack till underbaraste Marie Picasso för ditt engagemang och din styrka. Du har pushat dig, och oss, till max och gett oss energi att orka hela vägen ut. Det gör ont i mig att folk som inte känner dig talar negativt om dig. Jag blir så himla trött på att läsa sånt i media-sverige. Marie är och förblir en underbar människa som inte förtjänar annat än kärlek. Och det är precis det jag och hela hennes kör vill ge henne. Tack tack tack för att du hjälpt oss till final!

Tack alla ni (bl a Martin, Albin, Niclas Horneman, Susanne, Sussie, Jonas osv.) som har fixat med sponsorer, gig, biljetter.. ja, allt som egentligen rör oss som kör eller körslaget. Ni har varit klockrena och jag tackar er från djupet av mitt hjärta. Ni har hållt energin uppe!

Tack Jonna med familj som har hejat på oss konstant hela vägen. Speciellt tack till dig Jonna för att du orkat med att jag inte alltid hunnit ut till stallet, och att sadel och träns inte varit lika rengjorda på länge haha.. ;)

Nu står det för tillfället helt still i mitt huvud. Finns massor av andra att tacka och jag önskar jag kunde komma ihåg alla just nu, men det står still. Men ni vet i vilket fall att jag uppskattar allt stöd och all hjälp till 1000 %. Nu jäklar är det snart final, nu jäklar kör vi.

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar