torsdag 29 april 2010

Headbanga = farligt

Ja hej och hå. Mycket kan hända på ett dygn!

Igår på repet var det för det första kalaskul.. Satte mycket av sången, och dansen börjar sätta sig. Yeha! Dock kom ju Marie och Ingela på den lilla söta idén att vi skulle släppa loss en gång på "Over the hills and far away", och jag tog ju liksom det där på största allvar. Så jag flög omkring och headbangade som att det inte fanns någon morgondag. Kul var det! Men, var ju bara det att när låten var slutet snurrade hela världen och jag kunde knappt hålla uppe nacken. Så höll det på hela kvällen och hela natten. Vaknade imorse och kände mig fortfarande yr, typ som man druckit 5-6 öl eller liknande. Så det var bara att be om akut-tid hos min söta sjukgymnast. Först en lugn ridtur i skogen, och sen iväg till doktor nacke som knakade sönder lite sådär. Känns bättre nu, men känner mig fortfarande onykter haha.

Sen vaknade jag ju även imorse och hade blivit förkyld, igen. Va fan. Jag var ju nyss det! Så nyser jag som en jäkla blomspruta och har mig. Men va fan, in med en ipren och sen skiter vi i det!

Har även suttit med en gullig hemtenta hela dagen. Den blir fruktansvärt dålig, men jag pallar inte engagera mig. Det är kören som är viktig för mig nu, skolan tar jag igen nästa termin. Så länge jag klarar mig så får jag nog försöka nöja mig med det.

Ja, sen är det ju bara 3 dagar kvar till körslaget.. Fick en litem meltdown igår och blev ledsen. Som vanligt klarar jag inte av avslut och förändringar. Att jag aldrig lär mig. Så nu får jag ha som ett litet mantra, det som jennie sa, att detta är inte slutet utan snarare en kickoff för Team Picasso. Kickoff kickoff kickoff.. Ja det ska nog gå att lura i mig det :) Dock ser jag fram emot att dansa sönder scenen på lördag, ha så jäkla kul och sen dra på gemensamt galej med alla körer för att sedan avsluta kvällen på Café opera och sova på hotell!! Heja heja, kul helg blir det!

Pusssses.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar