måndag 10 maj 2010

Sen uppdatering!

Hej och hå. Mycket händer och jag hinner aldrig skriva blogg. Men sånt är livet. Nu har jag ju inte så mycket tid heller att skriva, då jag ska iväg och äääntligen köra core ikväll. Så får bli en kort sammanfattning!

Finalen har ju nu varit och det var en galen helg. Hela veckan var det repa repa repa intill sena nätter + skriva en hemtenta. Hoopla! Sista fredagen is tudin blev det gråtfest när vi fick kika på våra bumpers innan finalkvällen. På kvällen var det middag för alla körer och körledare. Fanatstiskt kul! Dansgolv med allas låtar vi kört genom säsongen och gratis mat och dryck. Me like! På natten fick vi sova på ett annat hotell mitt i stan. Första rummet jag och carin fick var granne med en dansklubb, so no no. Vi bytte och fick ett utan fönster i stället. Hallå fängelse!

Lördagen var hektisk med rep, mycket kostym, smink, hår etc etc. Vi gick ut som nr 2. Min mami, papi, fam. sjöberg, klas, klas bror och hans päron kom och kikade. Stämningen var hög. Over the hills satt som ett smäck, likaså Michael. Anthem knäckte vi sönder, och var sjukt känslosamt. jag lovade mig att inte gråta i TV, men hej och hå vad jag misslyckades där. Men vackert var det. Dessvärre, som alla vet vid det här laget, vann vi inte. Men inga bistra miner inte, det var direkt fram med rosa champagne och firande i studio 3. Vidare pös vi med bussen, lämnade av grejer på vårt snobbiga hotell och for vidare till lokalen bröderna Rongedal hyrt.

Väl i lokalen blev det buffé, en full Ralf som pratade om att han blivit vald till Sveriges 13e sexigaste ca 70 gånger under en timme och lite mingel. Drog sedan vidare med Team Picasso till Café opera. Skitkul var det! SHots för hela slanten och en otroligt dyngrak Melker som visade nya sidor. Kl 3 på morgonen stängde det stället och halva kören drog vidare till Spy Bar. När vi väl kom ut där var det ljust ute, kl var ca 5.30, vi tog en taxi som inte hittade till vårt hotell och åt lammkorv. Sjukt lyckad kväll. Sov sen max 3 timmar och mötte upp kören där hälften tappat rösten för att tillsammans på reprisen. Lite bittra blev man då, vi var ju rätt bra ändå..

Efter detta blev det lite tomhet, men ändå en lättnad att det var slut. Dock hade vi ju redan på måndagen en spelning på stan för att bli avtackade av Västerås kommun. Ingen kunde sjunga för alla blev sjuka haha, men blommor fick vi! På tisdagen sen hade vi middag med hela kören och Marie fick sig en Zimba av oss. Väldigt lyckat!

Efter det har det var skola, jobb, fältstudier, päron-mys, klas-mys, kompis-mys, Sune-mys och personalfest.

Nu = TRÄNA!

Pyss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar