måndag 2 augusti 2010

I´m alive!!!!!

Jag vet, har ju varit rätt dött på bloggfronten nu ett tag.. Väldigt dött. Men tappade motivationen för att skriva helt enkelt. Men nu blire andra bullar, mhm that´s right!

Perioden som gått har varit en blandad kompott. Har haft mycket, och har fortfarande, saker att fundera igenom. Tror jag går igenom.. ja inte någon livskris kanske, men en stor förändringsfas. Det är inte så att jag går runt och mår dåligt, absolut inte. Har haft en underbar sommar hittills med bad på en tom strand på björnön med ellen, mysiga eftermiddagar med rebecka, grill på rönnby, kubbspel på löga, spelningar med kören och sommarfest hos mig under power meet. Underbara underbara sommar. Men visst, alla funderingar jag haft och fortfarande har är till viss del jobbiga också. Det allra lättaste vore ju om jag bara kände mig tillfreds med vem jag är och vad jag vill. Men livet ska nog inte vara lätt. Livet är något man måste fundera över ibland. Det handlar nog egentligen om att våga ta ansvar för sig själv, för att inte behöva vakna upp en dag och tänka "fan vad jag har gjort fel val". Fel val ska man våga göra, men man måste våga tänka igenom dem också för att veta om de är rätt eller fel.

Nog om deeptalk. Nu senast har jag och Claws levt strandlivet på Böda sand, Öland. Helt fantastiskt med många mysiga stunder. Lammet & grisen, grillfest, löpturer, havsbad och stenstranden. Gör gott det! Åkte hem nu i fredags för att gå på underbara Jonas och Sofies bröllop. Vigseln var otroligt vacker med Marie, Jocke och Sofia som solister. Festen efteråt var galet kul och jag blev full som en kastrull. Körde på en spya också när jag ändå höll igång. Varför inte liksom!

Nu väntar lunch imorn med Martin och en en härlig flygresa till Halkidiki, Grekland med Klas för lite sol och bad. Sverige verkar ju för tillfället ha gett upp högsommarvärme så tältet lockar inte, no no.

Ta hand om er, och våga fundera! Fundera kan vara jobbigt, men tror det är nödvändigt i lagom dos..


Puss!


Ellen på Björnön. En helt tom strand!!

Sommarfest que moi.

Grillkväll hos Johan och Charlotte, Öland.

Stenstranden, Öland.

Jonas, Sofie och Marie på bröllopet den 31/8.

1 kommentar:

  1. Bra där Malin! Det var på tiden att du uppdaterade din blogg. ;)

    Du är bäst! Puss! <3

    SvaraRadera